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Emerald Dragon

PostPosted: Tue Apr 23, 2013 2:30 pm
by Nilio88
Salve, sono Nilio88 e questo è il mio primo post.
Volevo chiedervi se c'è qualcuno che conosce il giapponese in modo incui possiamo tradurre in inglese (o italiano magari) Emerald Dragon.
Si tratta di un gioco di ruolo uscito per Pc engine (per alcuni Turbografx CD) uscito solo in Giappone, di recente è iniziata una traduzione per portarlo in lingua inglese ma purtroppo si è fermata al 65% nel 2009 per via della presunta morte dell'autore (Dave Shadoff).
Ormai sono passati quasi 4 anni e il progetto è ancora fermo, e mi chiedo se qui c'è qualcuno disposto a riprenderlo perchè Emerald Dragon è un gioco bellissimo che merita di essere giocato da tutti.

Re: Emerald Dragon

PostPosted: Tue Apr 23, 2013 7:36 pm
by Doppiapunta
Ciao e benvenuto.
Purtroppo non conosco nessuno che abbia intrapreso il progetto o possa farlo.
Ciao

Re: Emerald Dragon

PostPosted: Tue Aug 23, 2016 9:55 am
by NightWolve
I don't know much Italian, but I believe he was asking about the project status for "Emerald Dragon." Well, it's not dead, I actually took it over from David Shadoff and succeeded in inserting the first text block back in thanks to David's preliminary work, AND I used his superior LZSS compressor from our "Ys IV: Dawn of Ys" project back from 2004!!! So, it was quite satisfying. I am in touch with SamIAm, the translator, who is busy with both Legend of Xanadu I & II right now, but perhaps next year I will get him to resume "Emerald Dragon," for now, I have 62% of his translated results to insert, below are screenshots:

http://www.ysutopia.net/forums/index.php?topic=431.0

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Progress: The first successful insertion of a LZSS-compressed text block on 2/14/2015!!!!

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The key to success in any project is having/building great tools, and so here's an inside look at my translation software with a pretty darn good message box emulator (if I do say so myself :mrgreen:) completed!

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I used the Rich Textbox ActiveX control, so I convert my custom encoded format to RTF with about 3 pages of VBA code, and not bad, a pretty close emulation to the behavior in the actual game! It helps that the font is 8x12 fixed-width, so, getting it working pretty good didn't take as long as I thought it would surprisingly enough!

Re: Emerald Dragon

PostPosted: Fri Sep 02, 2016 8:50 am
by Doppiapunta
Thank you Nightwolve for the news.
We'll stay tuned about the project. Bye